Gå til innhold
Arkivverket

[#49816] Lars Christophersen, Våle, Vestfold.


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Lars Christophersen f. 19.8.1787, Jonsrød, Våle gifter seg 5.5.1824 i Våler med Hellene Christensdatter f. ca 1801.Lenke Jeg leser at han er skolelærer?, men anm. forstår jeg ikke. Jeg håper noen kan fortelle noe om Hellene Christensdatter. Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Skolelærer, ja. Anmerkningskolonnen er brukt til vaksinasjonsopplysninger, og det står 'Brudg[ommen] havt Børnek[opper] Bruden var a...t'.Jeg forstår ikke det siste ordet, men det har nok med kopper å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Jeg har muligens funnet Helene Christensd. Død 19.5.1883. Konf. 12.10 1817. Født/døpt 11.nov. 1804 i Sem, Lenke kan noen hjelpe meg med å tyde forkortelsene? Helt til høyre nr. 2 ovenfra. Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Så rett, så rett, Arnstein (innlegg 3).Innlegg 4: S.V. = Saltverket [på Vallø i Slagen]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Takk til hjelpere! Saltverket, tydligvis bosted,noen som kan fortelle noe om det? Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Takk igjen, det var en kjempeindustri jeg aldri hadde hørt om! Jeg prøver meg på et tilleggsspørsmål: Min svigerfars to oldefedre, begge lærere i Vestfold, Lars Christophersen f. 19.8.1787, og Ole Jørgensen f. 21.3.1784.Finnes det literatur og da med bilder av dem? Jeg er kjent med en artikkel av Jacob Solerød i Tønsberg Blad av 27.12.1972 hvor bilde av Lars Christophersen og hustru står. Min svigerfar etterlot seg samme bilde, men der har han påtegnet at det dreier seg om Ole Jørgensen og hustru. Glad hvis jeg kan få oppklaring om bildet! Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.