Gå til innhold
Arkivverket

[#49831] Marte enten Ols- eller Hansdatter født rundt 1732 på Helle, Ytre Holmedal, SoF.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kan noen hjelpe med oppslag i bygdebok for Fjaler (Ytre Holmedal) og se om far til Marte er Ole eller Hans?Når Marte gifter seg 29 nov 1771 i Fjaler med enkemann Mons Johannessen Helleseth er hun kalt Olsdatter. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8828&idx_id=8828&uid=ny&idx_side=-106>Lenke Ved dødsfallet 27 des 1818 på Helleseth(nederst på side 35) kalles hun Hansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Under Helle finner jeg Ole Olson som satt med bruket fra 1740 til 1775. Han var gift med Borni Olsdtr. I hennes første ekteskap hadde hun Marte g.m Mons Johanneson Helleset. Borni var først gift med Hans Michelson som er skriven som gardmann på Helle i 1739. Ole og Borni hadde barna Ole og Anne. Borni Olsdtr. døde i 1780 og enkemannen giftet seg i 1784 med Mari Jensdtr. Vårdal f.1757, d.1836. Kilde Fjaler Bind I, side 15 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Nå ble jeg glad, nå hjalp du meg med å løse nok en 'nøtt'!! Jeg jobber med min manns slekt, og er svært lite kjent i Sogn og Fjordanen. Tusen, tusen takk! Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.