Gå til innhold
Arkivverket

[#49842] Marie Larsdatter,Halden


Gjest Åshild Jensen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Åshild Jensen.

Etterlyser:Marie Larsdatter født 1833 i sverige. Hun giftet seg i Halden i 1866,Der står det at faren heter Lars Nor.Er det noen som kan finne ut hva foreldrene heter og hvor de kom fra? På forhånd takk. Hilsen Åshild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på at faren het Nor. For meg så ser det ut som Nos. Se litt høyere opp på samme side på Halvor. Vielse nr. 13 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Jensen.

Hei Berit. I den klokkerboka står det vel at hun er født i idd,det var litt forskjell på bøkene men det er vel dem samme? Stusset litt på Nor jeg også,kanskje det er Nos.Den første lenke er nok henne.Tusen takk for hjelpen,håper at man kan finne ut av det. Mvh.Åshild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du mener det står Idd så tror jeg du ser på vielsen over. Vielsen starter med mannens navn. Det står faktisk Berg på Marie, men jeg lurer på om det kanskje kan være oppholdssted. Merkelig med det opphold- eller fødested til enkemannen under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

I flg familysearch finner vi i Svanskog Värmland ekteparet Lars Nor og Maria Ersdotter. De skal ha fått datteren An Maria23/11-1823, døpt dagen etter. Det er jo hele 10 år før din Marie, om fødselsåret er rett.Kjenner du til om hun hadde noen søsken og hva de het ?Jeg har fulgt denne familien noen år i husforhør for å se om Lars Nor og Maria Ersdotter kan ha fått en datter rundt 1833 som het Maria, men det fant jeg ikke.Jeg har heller ikke funnet ut enda om denne An Maria larsdotter Nor reiste til Norge, og når det evt var.Fant din Marie hennes mann og deres datters innflytting til Halden [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5464&idx_id=5464&uid=ny&idx_side=-120>Lenke Der står også vielsesdatoen. Hvordan skal vi tolke den andre datoen der 5/3-83 ?De hadde med seg datteren Mariane født 1874 i Fr.Hald. Fant dåpen hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Jensen.

Hei Berit og Anne Lene. Takk for hjelpen. Jeg så på feil sted,det står Berg. Dette her var ikke lett,vet ikke om hun hadde noen søsken.De kan jo være fra Värmland,men alderen stemmer jo ikke. Mvh.Åshild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.