Gå til innhold
Arkivverket

[#49845] Foeldrene til Magnus Schiøtt i Bergen


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Magnus var rådmann og 'commersraad' i Bergen. Han var handelsmann og skipsreder og g.m. Barbara Hansdatter Ravnsborg. Deres førstefødte , Sara, ble f. i Bergen i 1705 og Barbara døde i Bergen i 1739, men jeg har ikke greid å finne ut når og hvor Magnus og Barbara ble f. når de ble g. eller når Magnus døde. Kan noen hjelpe meg?Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Mange takk Rune! Magnus ble altså f. i Bergen og antagelig før 1685 og døde i 1737 og etterlot seg ingen arv til fordeling på barna slik jeg tolker skiftet. Jeg leter videre etter farfaren og farmoren til Magnus og foreldrene til Barbara. mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hermand Schiødt fikk borgerbrev i Bergen i 1678. Fødested var da oppført som Bergen. Jeg tror imidlertid det blir vanskelig å finne foreldrene hans i de databasene som er søkbare her i Digitalarkivet.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Takk igjen Rune. Jeg finner ikke Magnus under døpte i den digitaliserte kb Bergen ei heller under døde, men antar han er f. ca. 1680. Magnus mor, Elesebe Monsdatter kan hun være datter av Mogens Jespersen Rødberg, borger i Bergen?mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er ikke usannsynlig at MJR var far til Elsebe, problemet blir å kunne dokumentere det. Jeg finne ikke skifte etter Mogens i Sollieds skifter. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.