Gå til innhold
Arkivverket

[#49846] Manglende sider ved filming av Råde Mini 3


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

I den nyutlagte Råde Mini 3 (1806-1814) skal det ifølge det innledende registeret være oppført døde på sidene 126-128. Mikrofilmen, som jeg sjekket for mange år siden, går imidlertid rett fra side 100 til side 176, og slik gjør da naturlig nok også de nå utlagte bildene fra samme mikrofilm.På listen med ubeskrevne blader, først i protokollen, nevnes intervallene folio 100b til 125b og 128b til 175b, så de manglende sidene bør være intakte i originalkilden (som jeg imidlertid aldri har kommet så langt at jeg har bestilt opp på lesesalen på SAO og sjekket selv).Vet ikke om dere er klar over denne mangelen ved filmingen, men håper dere kan skrive dette opp på ”restelisten” for senere utlegginger, og da ta en titt om noen har spist syltetøybrødskiver mens de har ført kirkebok, og sidene har klistret seg igjen eller liknende.På forhånd mange takk, og takk for en flott jobb!Vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei MariusBåde de døde og de dødfødte er utelatt på filmen, men ved indekseringa av boka (med originalen lett tilgjengelig) ble dette oppdaget og sidene er dermed notert og vil bli tatt med ved en seinere anledning. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.