Gå til innhold
Arkivverket

[#49849] Anders Melkeraaen (Mjølkeråen), Åsane, Hamre?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har Lars Andersen Melkreaaen og Maritte Andersdatter Melkeraaen i mitt anetre.Lars skal bl a hatt sønnene Berge f 1742 og John f 1747 med Ingeborg Jonsdtr Grøtveit (Ingeborg er min 4xtipp i ektesk. med Erich Danielsen Almaas).Maritte skal bl a hatt datteren Ingeborg f 1716 (min svigermors 4xtipp) med Lars Larsen Hopland.Er det noe slektsskap mellom Lars og Maritte?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Litt mer av det jeg har funnet av dokumentasjon:Marittes vielse med Lars L Hopland i 1702:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=HAMREVIG&gardpostnr=924&merk=924#ovre>LenkeIngeborgs vielse med Lars A Melkeraaen i 1732:Lenkeog med Erich D Almaas i 1749LenkeJeg finner videre at Anders E Melkeraaen blir gift i 1693 med Ragnelde L Myrdal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Hopland

I ”BYGDEBOK FOR ALENFIT, gards- og personhistorie fram til kring 1814” av Nils Hjelmtveit finn du personene du etterlyser og anene deres.Side 640 bruk VIII på Hopland omtaler Lars Larsen gift med Maritte og barna deres.Side 891 bruk II Søre Åse omhandler Lars Andersen gift med Ingeborg Jonsdtr og barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Arild,men kunne du gjøre meg den tjenesten å slå opp for å se om der er noe slektsskap mellom Maritte A Melkeraaen og Lars A Melkeraaen, og hvem Anders Melkeraaen var (var der f eks flere)? Du kan evt sende det tilaffi krøllalfa online dot noMvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.