Gå til innhold
Arkivverket

[#49850] Johannes Olsen Nordtømme fra Horg


Gjest Unni Solem
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Han du mener er vel legdslem på Sørtømme i 1900, født 1825 og gift?Jeg har funnet ham på plassen Kallhaugen søndre under Nordtømme (bygdeboka bind 4, side 166f. Her står det ingenting om noe ekteskap, men han hadde 4 barn utenom ekteskap, som er nevnt også med mødre.Det står videre om ham at han tok med seg et av barna sine (Peder)og reiste til Sverige i 1859, visstnok til Sveg. Året etter dro Johannes' mor Ellen etter, mens hans stefar Halvor ble tilbake i Horg. Johannes' søster Ingeborg ble med mora til Sverige,likeså et av hans uekte barn Kari født 1849. Johannes kom tilbake til Horg hvor han døde i 1902. Det sies også at mora Ellen og søsteren Ingeborg først kom tilbake til Horg, men deretter dro tilbake til Sverige.Kanskje han hadde giftet seg i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg ser av et annet tema at du har fått informasjon om dette fra før. Du burde ha vist til ditt forrige tema,for dette ble jo dobbeltarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Helt greitt, Unni. Vi kan alle glemme.Jeg fant Jon Olsen Nordtømme død 1902 i kirkeboka. Det står at han var gift, så han var vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.