Gå til innhold
Arkivverket

[#49860] Lisbet Larsdatter Flademo


Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo !Søker Lisbet sin historie, hun fødte en datter Johanne 10-09-1844, fader var Kristen Haagensen fra Berg i Ringebu. med ble de gift og hvor tok de veien ?mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Du oppgir ikke fødestedet til Johanne, men i f.t. 1865 fant jeg ei Johanne Kristensdatter som var tjenestejente, født i Øyer [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=38&filnamn=f60521&gardpostnr=517&personpostnr=3036&merk=3036#ovre>LenkeDa er vel dette dåpen hennes: Lenke. Her er vel Johanne som gift i Øyer i 1875 Lenke. Kan dette være Lisbeth Flademo som gifter seg 35 år gammel i Øyer med Torger Engebretsen? LenkeHer er paret i f.t. 1865 for Øyer med tre barn: Laurits, Thonette og Karen, som da antakelig er yngre halvsøsken av Johanne LenkePå dåpen til Johanne står det at Kristen er fra Bakke, Ringebu. I 1846 er det en ungkar Kristen Haagensen Bakkehaugen/Hagen på 26 år (f. ca. 1820) som gifter seg i Ringebu med Marthe Olsdatter Lenke og i 1852 er det en annen ungkar Kristen Haagensen fra Bakkehaugen som gifter seg Lenke.Den førstnevnte Kristen, får i 1843 en uekte sønn med Marthe Olsdatter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo Grethe.Johanne er født 10-9-44 i Øyer.Jeg tror du har rett at Johanne ble til v/ ett tilfeldig møte. Att biologiske far er Kristen Haagensen Bakkehaugen /Hagen født ca 1820, tror også jeg.Lisbeth gifter seg senere med Torger Engebretsen,mange takk for hjelpenmvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Lisbet døde 28.7.1888 Skilleberg v/Mageli, Tretten.I ekteskap med Torger fikk hun barna: Eli 1854, Laurits 1856, Thonetta 1858 og Karen 1860. Karen ble gift på Østre Toten og har etterslekt der. Laurits tror jeg ikke var gift. Thonetta emigrerte i 1882 til Amerika. Eli ble ikke gift, men har etterslekt. En etterkommer av henne kommer til Norge/Gudbrandsdalen i slutten av juni.Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Tordis !Takk for sist, har hatt en pause på slektsundring, men er nå tilbake.Takk for oppklarende info. Har kjøpt kirkebøkene for Øyer og Tretten ,så det er enklere nå.Som du skjønner så har jeg linjer til Magelihagen.mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.