Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olav Aasmundrud

[#49877] Andrea Margrethe Hansdatter Birk på Hitra

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Andrea ble g. Dolm k. på Hitra juni 1780 med Hans Galschiøt og ders første barn ble d. i des. 1780 i Fillan k. Ved begge tilfeller var presten kapellan Mathias Aagaard og han og hans frue var fadderene i ved dåpen sammen med bl.a. Sr. Jørgen Parelius. Barnet ble døpt Ide Johanna Bang og det er fristende å anta at hun ble oppkalt etter sogneprest Peder Schwane Bangs hustru Ida Johanne som døde i 1771. men jeg vet i så fall ikke hvorfor. Kan noen hjelpe meg med opplysninger som kan bidra til identifisering av Andreas foreldre?Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Her er vel familien i 1801 LenkeHusstanden inkluderer ”hendes Moder”, Isabelle Margrethe, og det er vel moren til Andrea. Ser at den ene sønnen har Bierch som mellomnavn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Aasmundrud

Takk Grethe! Jeg hadde funnet familien i ft 1801 tidligere. Det er Isabella Margrethes og hennes husbonds tilholdssted og fødested/tidspunkt jeg først og fremst er ute etter. Jeg antar at Isabelle er g. Birch (Birk), men hvor kommer dette slektsnavnet fra?mvh Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.