Gå til innhold
Arkivverket

[#49884] Litt frustrerende


Gjest Tove Ellingsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

Flere som ikke finner navn på slektninger som mest sansynlig lever i dag? sikkert en del der ute. Måtte bare rable det ned... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Nei, det er ikke så enkelt det der. Skattelistene til Bergens tidende kan være en god kilde. Adressebøker om det finnes. Gamle og nye telefonkataloger. Skannede lysningsbøker legges ut Internett. Personalnotiser i gamle aviser.Jeg prøver å finne etterslekt i Oslo. Har funnet endel dåp, konfirmasjoner, adresser i Oslo hvor voksne barn bor sammen med foreldre. Gravminner (Dis- Norge) har gitt endel tips. Når en vet dødstidspunktet kan en finne dødsannonsen i en avis, og dermed navn på pårørende. Det er ikke så enkelt, men noe bør en kunne finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Jeg tror noen har skiftet navn. Jeg ser at i leddene bakover i tid, var der en del som havnet i fosterhjem og eller ble adoptert. da er det egentlig helt umulig, med mindre vedkommende leter meg opp. Ja ja. ikke noe å gjøre med det :-)Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.