Gå til innhold
Arkivverket

[#49888] Carl Fredrik Hansen Barth fra Drammen utvandret i 1856 til Amerika


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Michael Moum

Jeg søker opplysninger om Carl Hansen Barth som utvandret fra Drammen 24/4 1856 Lenke med kona Maren Hansdatter og 4 barn; Hans, Lovise Marie, Lauritz og Julie til Amerika. Hvor i Amerika dro de. Jeg finner ikke familien i 1860-tellingen her på DA.Kan noe hjelpe meg å finne familien i Amerika.Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være en kandidtat til din familie?Charles = Carl, Mary = Maren, Hans = Hans, Lewis = Laurits og Mary = Louise Marie, Julia = Julie osv.Lenke(måtte finne Julie for å få hele familien samlet å på ett brett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Takk Grethe. Det kan være dem, men det siste barnet Charles evt Carl er ikke nevnt når de flytter eller døpt i Bragernes/Strømsø. Kanskje orginalen sier om han var en sønn av Carl og Maren. Skipslisten kan evt si om han reiste sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Takk skal du ha Jon.Finner ikke Charles /Carl i FT 1880, så da er han kanskje død.Mulig dette er sønnen Hans Lenkemvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.