Gå til innhold
Arkivverket

[#49893] Bertin Andreasen (Ellingsund?)


Gjest Tove Ellingsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

Min bestefar døde da jeg var et år gammel og han var fosterbarn på Helgøya ved Florø.Jeg vet svært lite, men vet at moren var tjenestepike der og giftet seg senere Sunde. Hun skal ha fått flere barn. Bestefar voks opp hos fosterfam på Helgøya. Er det rett Bertin som er vist i lenken under? Kan noen hjelpe meg å finne fødsels/dåpsreg?Mvh ToveLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- tror det må være hos farens foreldre Berthin er som fostersønn i 1900 ? Begge bestefedre ser ut til å være faddere ved dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsuund

Hei!! Tusen takk for svar! Jeg ser at Leversundet som stedsnavn stemmer med det far har fortalt, så det er nok han.Jeg vet at moren til Berthin dro fra gården og giftet seg på nytt. Kanskje noen kan nøste opp litt mer? han giftet seg 57 år gammel med bestemor, så det er også kanskje muligheter for at Berthin har flere barn?mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg fant ham i Bru (Svanøy) i Kinn, klokkerbok nr C2 (1869-1918) Fødte og døpte 1891, side 88. Dersom du går inn på lenka i (2) og endrer (i den blå linja øverst) bildeinformasjon til øverst, vil du se hvor jeg har funnet ham.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.