Gå til innhold
Arkivverket

[#49897] Er det noen som kjenner til Carl Emil Beran fra Praha ?


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

Carl Emil Beran født 9/10-1864 i Praha. I folketellingen for Bergen 1891 står han oppført som gullsmedsvenn og født i Berlin. Da han giftet seg i Stockholm 1898 oppgir han fødested Praha.Jeg går ut fra at dette er det rette fødestedet. Er det noen som har noen flere opplysninger om hans bakgrunn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Det kan være verd å se etter i privatarkiv 926 i Riksarkivet, i seddelarkivet om den tyske innvandringen til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Til Tore H Vigerust. Takk for tipset, men unnskyld min uvitenhet. Hvordan gjør jeg det ? Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

du må enten selv dra til Riksarkivet, finne skranken og spørre vakten hvordan du bestiller opp innholdet i dette privatarkivet, eller du kan få en annen til å gjøre jobben for deg. Kanskje det beste er å sende et brev til arkivet og spørre dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Til Tore H Vigerust. Takk for hjelpen, jeg sender et brev til Riksarkivet. Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.