Gå til innhold
Arkivverket

[#49898] Årstall ved foreldre til døpte


Gjest Tore Bye
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Bye

I MINI for Inderøy 1866 til 1878 stør det tre årstall ved foreldrene til de døpte. To av dem regner jeg med er foreldrenes fødselsår men det tgredje som ote er plassert på en mellomlinje mellom foreldrenes navn skjønner jeg ikke F.eks. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Noe slikt årstall er f.eks. ikke ført på pikebarn nr. 1 - da hun er født utenfor ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Vil bare gjøre oppmerksom på at det er ikke sikkert de oppgitte årene for når foreldrene ble født og gift stemmer. Jeg opplevde å finne mine oldeforeldre som født i 1856(han) og 1863(hun) ved min mors fars dåp i 1896, og det viste seg at de ble født i 1853 og 1862 ut fra når de ble døpt i kirkeboka. Også året for giftermålet var feil(oppgitt å være 1884 og det var 1882 ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bye

Mange takk for innspill. Jeg tror jeg bruker foreldres fødselsår og eventuelle vielsesår som foreløpig arbeidshypotese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.