Gå til innhold
Arkivverket

[#49934] Stenhugger Peder Larsen og Hanna Anette Olsen i Østre Aker


Gjest Leif Engnæs
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Engnæs

Holder på med min mormors slekt. Etter mange års forskning i Vestfold fant vi ut at hun var fra Østre Aker ved Oslo.Dagny Augusta Ulrika Larsen, født 27. august 1898 på Huken i Østre Aker.Datter til Stenhugger Peder Larsen, født ca. 1866 og Hanna Anette Olsen, fød ca. 1869. Disse kan jeg ikke finne hverken som døpte eller som gifte i Østre Aker.Dagny Larsen ble gift med Hans Antonsen i Botne i Vestfold og fikk en sønn og fire døttre.Håper noen kan hjelpe meg. Kan Peder Larsen være en av de mange innvandrede svenskene som ble stenhugger??????Mvh. Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei LeifHadde Peder Larsen og Hanna flere barn? Har lett etter dem og datteren i folketellingen 1900, men med dårlig resultat. Vet du hvor de bodde da? Denne tellingen gir jo opplysninger om fødested så det kan bli lettere å finne dem.Blant fadderne ved dåpen til Dagny finnes det ei Josefine Olsen og en Olaf Olsen. Søsken av Hanna?? Her står dessuten Peder som en Lorensen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.