Gå til innhold
Arkivverket

[#49942] Aner til Beret lusie Larsdatter Hallen 1805- på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Kan noen hjelpe meg å finne ut hvem som er foreldre og evt besteforeldre til Beret lusie 1805 - ? Hun hadde en datter med Christen Jensen Jensvoll 1794 nemt på side 156 Rørosbok 5 og på side 188 bind 5. Noen som vet hvem det er ? Ser på side 188 at det er særkullsbarn nemt Er det Marie Christensdatter Kurås 1827 gm Ole Larsen Kurås 1826 som er henne ?Marie Christensdatter hadde en datter også u e Marit Henriksdatter Kurås 1845 gm Hans Olsen Holden.Hennes far er Henrik Jonsen Kirkbakk.Ser ut til at det skal være en Lars Hallen (uten data) som skal være far til Beret. Er det noen som vet mer om dette. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det må være henne i 1865:LenkeI Hogne Holsts kirkebokavskrift er det en Berit født 14/7-1804, døpt 15/8.Foreldre Dordi Jonsdatter Kurås og Lars Jensen Hallen. De var ikke gift.Dordi var dermed søster til Peder Jonsen Kuråsen som Berit og hennes mann Hans Jensen Vårhus overtok gården etter i 1859.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lars ble døpt 18/2-1781. Foreldre: Jens Pedersen Hallen og Siren Andersdatter.LenkeMora til Lars er også fra Kurås eller Flaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg forstår det slik av det som står under Jensvold i Rørosboka at Christen Jensen Jensvold skal være denne i 1801?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det står på side 156 i Rb 5 om hvem som er foreldre til Christen Jensen Jensvold.Nemlig Jens Andersen Hitterdal eller Jensvoll og kone Sigrid Olsdatter Sommer. Jeg ser også på side 156 at det er ei Beret Olsdatter Jensvoll 1809 gm 1837 Jon Olsen Hallen 1810- ? Hvem er så foreldre til ham.Det er sikkert et slags slektskap mellom Beret Lusie Hallen og Jon Olsen Hallen. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Lurer på denne Henrik Jonsen Kirkbakk virkelig er far til Marit Henriksdatter Kurås.Hvis dette er Henrik Johnsen Kirkbakk som er født 14.6.1885-9.9.1908.på Slettmoen Glåmos.Her er det et eller annet som ikke stemmer. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg var inne i skannet kirkebok og fant Marith født 5/2, døpt 20/3-1845. Uægte. Foreldrene: Ungkarl Hendrick Olsen Kirkbak og Pigen Maria Christensdatter Kuraas fra Ruelbakken.Faddere: Brugsbonde Christen Jensen Jensvold og Hustru, Rasmus Olsen Kirkbak og hustru, Ungkarl Ole Olsen Hjulmager og Ane Sophia Iversdatter Kuraas.Sier dette deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Brugsbonde Ole Larsen Kurås og Maria Christensdatter Kurås ble gift 29/4-1859:De står øverst. LenkeHans far er Lars Olsen Kurås og hennes er Christen Jensen Jensvold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Tror nok at Rørosbok bind 5 har tatt feil på side 188.Det er riktig at det er en som heter Kirkbakk, Men det er ikke Henrik Jonsen det skal være.Er nesten sikker på at det skal være Henrik Olsen Kirkbakk f 1824.han ble gift med Ingeborg Jonsdatter Næsgård fra Nesgård gnr 17/1-4 i Ålen hun er født 1829. Henrik Olsen Kirkbakk s foreldre er: Ole Olsen Kirkbakk 1774-1853 Marie Christophersdatter Møller 1780- disse ble gift 1802.Da vil jeg tro at Henrik Olsen hadde et forhold til Marie Christensdatter Kurås før han ble gift m Ingeborg Næsgård. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.