Gå til innhold
Arkivverket

[#49946] Nils Pålsen Toska, hans søsken og deres etterkommere?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som har info om Nils Pålsen Toska og hans søsken og deres etterkommere? Jeg har info om at Nils Pålsen Toska ble gift med Helga Johannessen. (Toska ligger i Manger sogn i Hordaland) Jeg er usikker på når Nils Pålsen ble født, men han fikk i alle fall en datter i 1835 som ble døpt til Ragnilla (Nilsdtr. Toska)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det kan hende at det er dette paret? Lenke Det ser ut som man i 1865 kalt stedet for Thorsken. Det ser også ut som om navnet Pål og Paul blir brukt på en og samme person. Vel. håper at noen kan finne søskene til Nils Pålsen og evn. Helga Johannessen sine søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har dette i mine notater (ref Torleif Odland):'Paal Johannissen Tosche og hustru Kari Thommasdatter Hatten. Paret var gift ved Manger 1.juli 1764.Paal har i flg folketellingen av 1801 vært fødd kring 1740, og hans kone 3 år senere. Paal har dødd engang imellom 1803-15, denne perioden har en ikke kirkebøker for døde i Manger, Marte finner jeg begravet 11.november 1831 89 år gammel. Kirkebøkene for Manger starter etter kirkebrannen i kirken som var natt til 6 mars 1759. Da forsvant mye verdigfull historie.'Er det de du er på jakt etter, mon tro?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det kan se ut som om det er denne Paal jeg trenger info om. Det er i første omgang hans barn jeg trenger info om og hvem de evn. ble gift med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg mener å ha sett en kobling mellom noen Paalsen eller Pålsdtr. til Marøy eller Sylta, men klarer ikke å finne den igjen.Kan det være noe slektsforhold mellom Raghilde Nilsdtr. Toska og Giske Olsdtr. Marøen eller til noen av henns menn?Ragnille Nilsdtr. var dotter var gift med Ola Rasmussen Villanger 1837-1897. (Far hans var Rasmus Nilsen Sylta). Hadde denne Rasmus noko slektsforhold til Gilske Olsdtr Marøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Trolig er de jeg leter etter født etter kikrebrannen i 1759. Jeg har søkt på FT for 1801 på garden Toschøen og finner flere som heter Paalsen eller Paalsdtr. Jeg ønsker å vite litt om Ragnille som ble født i 1835 om hennes slektforhold mot slekter på Marøy eller Marøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.