Gå til innhold
Arkivverket

[#49947] Oppslag i Genline


Gjest Pål André Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål André Jørgensen

Hallo! Er det noen som vil gå inn på genline og finne ei Marie Eriksdatter,f. ca. 1812. Hun flyttet til Norge (Sarpsborg) i 1842, fra Østervallskog i Värmland. Jeg skulle gjerne hatt navnet på hennes foreldre og fødselsdata. Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Vet du noe om hvor Marie Eriksdotter er født ?Jeg kan ikke finne henne som utflyttet fra Østervallskog i perioden 1841-1843. Jeg finner henne helller ikke født der i perioden 1811-1813.Hvor har du opplysningen fra om at hun kom til Norge i 1842 fra Østervallskog ? Fremkommer det der hvor i Østervallskog hun kom fra ? Mvh Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg finner en på emibas født i 1812, som kom til Norge.Post 794864Eriksdotter, Maria Piga (ogift kvinna)f. 17/3 1812 i Östervallskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 30/4 1838 från Bön, Östervallskog, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 17Emibas emigrationsakt: Östervallskog S 1838 002Til NOrge i 1838 rigtignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Den Maria fra forrige innlegg skal være født i Østervallskog, men jeg finner henne ikke innført.Skal forsøke å følge henne i husforhør, og se om det går an å bli litt klokere på denne Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Tusen takk for din hjelp, Lene! Jeg har ikke vært på nett siden jeg la inn forespørselen min, derfor denne sene responsen... Nå har jeg kjøpt abonnement hos Genline, og kan forhåpentlig finne henne der, i husforhørene. Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Lene? -Hva er emibas? Finnes det oversikt på skifter etter personer. Isåfall, vil du se etter om det er registrert skifte etter (forhenværende)Erik Månsen/Hansen, f.25. 'mai?' 1786, eller hans hustru, Marit Jonsdatter f. 1790? Disse er muligens Maries foreldre. Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.