Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Evensen

[#49953] Dödsårsak

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Min farmor döde på Ullevål Sygehus i 1909. Har jeg noen mulighet til å finne dödsårsaken ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stig Nyberg

Kirkebøkene fra den tiden angir oftest dødårsaken. Finn hvor hun bodde i Folketellingen 1900 for Kristiania, og finn hvilken menighet hun hørte til ved f.eks. å søke i Samlagsafstemningen for 1899. Det kan likevel tenkes at grensene har blitt endret etter det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Hei Per! Dersom du forteller hva hun het, skal jeg se etter i en kilde jeg har.Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Evensen

Hallo LailaHun het Ellen Marie Evensen,pikenavn Amundsdatter Aarstad. Födt 10/9 1871 i Sör-Odal,död 11/3 1909,begr.16/3 1909 på Östre Gravlund.Mvh Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Da var det jo greit, hun døde vel av Tuberkulose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Karlsen

tuberc pulm + laryngdødsårsak: tuberkulose i lungene (pulmonalis) og strupen (larynx).mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Evensen

Mange takk for hjelpen ! Hvordan klarte dere å finne ut dette på så kort tid ?Mvh Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.