Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Wenche O Abeltun Tarberg

[#49956] Willum Reutz Børgesen

Recommended Posts

Gjest Wenche O Abeltun Tarberg

Hei er det noen som kan hjelpe mej litt her ?det gjelder en, Willum Reutz Børgesen f.1711 I Bergen han giftet seg med ei Mette Marie Andersdatter Normann d.1759 . Vet de fikk ei datter Rebekka Willumsdatter f 1735 Herøy (Møre og Romsda) d.1780.Er det noen som vet noe mer om Willum og hans kone Mette Marie ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. Tror dette må være din Willum. Det fins flere barn. LenkeMvh Greta Storm Ofteland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Greta Storm Ofteland

Var ikke helt heldig med lenken. Du må klikke deg litt nedover siden til selve dåpen. Mvh Greta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest wenche O Abeltun Tarberg

Takk,fann linken men ingen dato du vet vel ikke evt om en kan finne noe ut om hans foreldre med på nettet evt fødselsdato

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Rindedal

Masse godt lesestoff om du søker på Norman her på DA, bla debatt 12270. Så vidt jeg kan forstå ift div skifter er Mette Marie datter av Anders Jensen Norman i ekteskap med Rebekka Carstensdtr fc1670-1758,begr.Korskirken i Bergen. Det opplyses i 1704 at Anders oppholder seg i Sogn, i 1735 i Sandviken i Bergen. I 1735 kalles han Berg istedetfor Norman. Jeg har notert,mest fra Sollieds følgende barn. 1.Margrete fc1690 x1720 Nykirken Jens Olsen 2. Else Christina fc1700 x1729Korskirken Jokum Gran Molberg 3. Karen fc.. x1724nk Otto Ottosen Brahe 4. Mette Maria fc.. x Ole Eriksen p.Sunnmøre(ikke Willum) og 5.Anders fc.. Videre finnes det et skifte fra 1704 vedr Anders sin søster Maren, begr.NK 1704, som viser at de hadde også en avd.søster,Boel, enke etter Rasmus Olsen,som hadde 2 barn, Jens + Christen, og ennå en søster som var gift med NN i København. mvh Svein Rindedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest wenche O Abeltun Tarberg

tusen takk for hjelpen nå fikk jeg opplysninger jeg ikke hadde så tusen takk ,skal søke på Normann her på siden takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.