Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vigdis Eilertsen

[#49960] Etterkommere søkes etter Petter Efraimsen, bosatt Trondheim e. 1910

Recommended Posts

Gjest Vigdis Eilertsen

Petter Efraimsen, f. 7.mars 1861 i Sattajærvi, Sverige. G.m Anna Jørgine Bertheusdtr, f.1865, Sør-Rollnes, Trondenes. De kom til Trondheim etter 1910 fra Harstad. Fram til sin død, bodde Petter i Nygaten 1 (el.10) på Kalvskinnet i Trondheim. Mulig hele fam bodde der over tid. Vet ikke når Anne Jørgine døde. Petter døde altså 16.desember 1945 på Kalvskinnet sykehus i Kongens gt. og ble gravlagt 21.desember på Tilfredshet kirkegård. Han stod da oppført som enkemann og verkstedarbeider. Petter og Anne fikk to barn. Inga Oluffa, f. 8.september 1895 og Bernhard Andreas Martin, f. 1.januar 1899. Anne hadde 2 barn fra første ekteskap, Ingvard Jørgen, f.1886 og Kristiane Benedikte, f.1889. Petter og Annes datter Inga dør i Trondheim i 1975 og hennes urne ble satt ned i farens gravsted. Hun heter da Evensen til etternavn og opplyses å være barnløs. Det ble opplyst at en Sverre Solbu passet grava fram til gravstedet ble omorganisert og senere slettet i 1994. Det viste seg at denne Sverre Solbu, f.1925, var barnebarn av Petter. Dessverre er Sverre død, men hans kone, Gunvor, lever i 1995. De var barnløse. (Kanskje kan Sverre være barnebarn av en av Annes barn fra 1.ekteskap). Gunvor opplyste i tlf til meg at det kanskje kunne være etterkommere i Orkdal i forbindelse med Inga Evensen. Jeg søker ev. etterkommere etter Petter og Anne. Kan noen hjelpe meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.