Gå til innhold
Arkivverket

[#49966] Er alle slektsforskere eldst i søskenflokken?


Gjest Erik Floer Sandnes jr.
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Jeg er yngst av tre, og oppe i åra nå, men begynte tidlig i 30-årene. Mine brødre krever å få resultatene, og den broren som er nærmest meg, blir sur hvis han ikke finner folk han er sikker på at vi er i slekt med i dataene han får av meg. Mine barn har holdningen 'Hva skal du med alle disse døde menneskene'. Min eldste brors eldste har litt interesse. Min far var midt i søskenflokken og iflg søskene den som visste mest om slekta.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Christophersen

Også jeg er nok yngstemann i flokken og ble lokket inn i dette som 11-åring av en besøkende eldre dame som var altså søskenbarn til min oldemor (hun var da nesten 80 år, men altså omtrent 40 år yngre enn min oldemor. DET fascinerte!!)Og i og med hun og søsken og andre slektninger hadde enda funnet hvor i Københavnområdet hvor han skulle komme fra, ble jeg bitt av basillen helt og holdent.Og jakten på Anders Thisted medførte bl.a. skapelsen av Roots-L og det igjen avfødte DIS-Norge. :-)Så tidlig påvirking kan gi mye resultater (selv om enkelte gjerne så at jeg aldri hadde tatt initiativ til å starte DIS-Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Eldst av 2 og i gruppen 60-65.Tre av mine søskebarn/tremenninger som holder på med slektsforskning er også eldst blant sine søsken, en i aldersgruppe 65-70 og to i 70 .Går det an å få rettet opp stavemåten av 'eldst' i oversiktsdiagrammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eldst av fire sysken, starta som 15 åring, hugsar ikkje kvifor :-) kanskje avdi mi eitt år yngre venninne byrja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Hei Mariann, du er vel av samme slekta som første kona til Gustav Lundal (Sara Mathilde Aadnesdtr) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Enebarn, holdt på siden jeg var 13. Var lesesalsgjest på Riksarkivet da det ennå hadde adresse Bankplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har jo svart her tidligere ser jeg(blant annet innlegg 37). Dem jeg nevner(mine kusiner) som er interessert i slektsforskning er begge eldste jente i sin søskenflokk, og det samme er jeg. Den ene har en eldre bror, og også min venninne som driver med slektsforskning er eldste jente med 2 eldre brødre. Selv jeg eldste jente med en eldre bror(som vel egentlig ikke vokste opp sammen med meg-se innlegg 21 her. Nå har jeg jo kommet opp i aldersgruppen 51-55(har blitt 52).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Falk Liebezeit

Hei, eldste av fem, f. i 1952, startet i 1965, far og farfar var ikke interessert, men farfars far som var sekste i en flokk på tretten.Jeg er den til h. på bildet (tatt 14 Mai 2008), han til venstre er en amerikansk slektsgransker John Groweg fra Houston, TX, han har eldre og yngre søsken.

bilete9553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

Jeg er også enebarn, og har vært historisk interessert siden 10-årsalderen (60 nå), men 'sansen for slekta' kom først da jeg hadde passert 40. Innmari dumt å starte så seint, for da er mange av de nærmeste borte, men lite å gjøre med..... Har en fetter som også er bitt av basillen, samt at vi er veldig flinke til å ha 'slektstreff' på morssiden min.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Tror det hjelper å ha beveget seg et stykke fra 0 på Autisme-skalaen også.Jeg har nok arvet min slektsforskningsinteresse fra min morfar - han samlet på 'ALT'. Jeg har også samlet på veldig mye oppigjennom. Slektsforskning apellerer til de samme instinktene: Finne mere/flere. Få komplett. Kvalitetsbevissthet.Og - jeg er eldst av 2.Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Nr. 5 av 7. Begynte fordi det ikke var noen av 'de gamle' som visste hvor den ene av oldefedrene mine kom fra. Betrakter meg som hobby-leter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Jeg er nr. 4 av 5, og har arvet interessen fra far og farfar, og mor og mormor. De var alle yngst i søskenflokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Femtehjell

Jeg er yngst av tre søstre, og den eneste som holder på med dette. ; )Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.