Gå til innhold
Arkivverket

[#49967] Er alle slektsforskere eldst i søskenflokken? -undersøkelse


Gjest Steffen Fridtjofsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steffen Fridtjofsen

HeiErik Floer Sandnes jr. tok opp et litt arti spørsmål som jeg har kopiert hit (beklager Erik, ikke vondt ment) og laget en undersøkelse på to spørsmål (er du eldts/yngst eller innimellom og alder.Lenke til undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steffen Fridtjofsen

Da er vel myten avkreftet? 33% eldts, 32% yngst, 32% innimellom og kun 3% enebarn.Aldersfordelinga overrasket meg egentlig ikke med hovedvekt på 50-60 år. (er selv 27 og litt utenfor statistikken)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hvis alle søskenflokker besto av 3, så er resultatet så langt akkurat hva man skulle vente. Men noen søskenflokker består av bare 2, da faller ingen slektsgransker derfra i kategorien 'mellom'. Og noen søskenflokker teller mer enn 3, og da burde sjansen for 'mellom' øke. Så hva kan man egentlig slutte av denne undersøkelsen? Den burde i det minste vært fulgt opp med en oversikt over (norske?) søskenflokkers fordeling etter størrelsen - - .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Almedal

Selv om undersøkelsen kanskje ikke er statistisk signifikant, kan vi slutte av den at det tilsynelatende er tilfeldig hvem i en søskenflokk som fatter interesse for emnet!Selv er jeg nr 2 av 3, med en storebror som også er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steffen Fridtjofsen

Kan vel si oss ferdige med denne da?Litt mangelfull mtp eldst/yngst, men det var jo bare en tanke...Ser iallefall hvilke aldersgrupper som er innim da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.