Gå til innhold
Arkivverket

[#49974] Hjelp til teksttyding


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Jeg skulle gjerne ha hatt hjelp til å tyde teksten som står like under 'Martius' her (altså innførselen for 2. mars):LenkeDet skal antagelig dreie seg om giftemålet mellom Ole Thoresen og Kari Olsdatter. Jeg kan tyde Ole Sundbye, Brynjel Sundby og kari Sundbye i teksten, men forstår ikke sammenhengen.På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

den 2 marti var passions prædiken ved Næs? och Ole Sundbyes Dorthe til daaben som fattede sine faddere i Christopher och Brynjel Sundby, Martha N..., Eli Giertsd.? och Kari Sundby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Takk, da var det bomtur. I følge Familysearch skal Ole Thoresen og Kari olsdatter ha giftet seg i Nes, Akershus 9. mars 1712 (altså på samme siden der, men jeg kan ikke finne noe om giftermål under 9. mars? Kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Nei, jeg kan ikke se en slik innføring. Men er du sikker på at du har rett side? Synes jeg kun leser om døpte, begravede , preken og antall kommunikanter. Men boka er vel kronologisk ført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.