Gå til innhold
Arkivverket

[#49978] Kjøpmann i Folldal


Gjest Johanne Eline Driveklepp
 Del

Recommended Posts

Gjest Johanne Eline Driveklepp

John Halvorsen f 1882 var kjøpmann i Folldal på ca. 1935-40-tallet. Er det noen som vet noe om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg husker en kjøpmann Halvorsen her i Folldal sånn ca. først på 50-tallet, jeg husker glimt fra da jag var liten og var med mor på butikker i Folldal Sentrum og da husker jeg vi var hos Halvorsen. Det er liksom alt jeg husker, men skal se litt på det. Jeg legger ved dette bildet fra Folldal Sentrum, han var i området over jentene i veien et sted. Du ser det stikker opp et brunt tak over den rød-brune funkis-butikken, jeg lurer på om han var der. foreløpig vennlig hilsen Reidar

bilete2791.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg har kikket i bygdeboka men finner ham ikke der. Det er bare noen små glimt jeg husker, men jeg lurer på om han drev manufaktur? Jeg kan ringe til noen i dag og forhøre meg litt. Hva slags opplysninger har du om ham? Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Her er det eneste jeg fant i Folldal Bygdebok vedr. John Halvorsen, det står ikke noe mer om hvor han var fra. Dette foreløpig. mvh Reidar

bilete2792.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Til opplysning så er butikken til Halvorsen i sin tid det lyseblå huset på høyre side øverst i gata, rett over ho i mørke klær i veien. (Bilde i innlegg 2) mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johanne Eline Driveklepp

Han døde på høsten 1948. Jeg vet ikke hva slags butikk det var, men på den tiden så var det vel både mat og klær ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Akkurat, da var det en assortert butikk og da var det vel Olga som drev fra det lille jeg husker. Jeg husker de kalte butikken for 'hos Halvorsen'. Vet du hvor han var fra? Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.