Gå til innhold
Arkivverket

[#49980] Hvordan kan jeg finne Petter Martinsen f. 1880 ?


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Jeg har i lengre tid jaktet på far til Maren Johanne Lenke (side 40, nr 10 kvinnekjønn). Farens navn er i kirkeboka oppgitt til å være gift husmand Petter Martinsen Hestvedt f. 1880 fra Garer i Vestby. Garer er sikkert Garder. Jeg kan ikke finne hans dåp i de sogn som er tenkelige og heller ikke i FT for 1900. Det er riktignok flere Petter Martinsen i FT 1900, men ingen som jeg inntil nå har kunne tenke meg er den rette Petter.Hvor sikker kan man være på at farens navn er riktig ? Kan man stole på at presten noterte riktig navn og hvor sikker kan man være på at faren oppgav sitt rette navn ?Er det noen der ute som kan gi meg ett eller flere tips om hvordan jeg skal knette nøtten?Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei Grethe !Dette var et positivt signal. Jeg har antakelig ikke sett skogen for bare trær, når jeg ikke har funnet giftemålet til Petter i kirkeboka for Garder.Jeg tror nok at sannsynligheten for at dette er den riktige Petter er ganske stor. Maren Johanne ble født 14. april 1903 og da var jo Petter gift (15. feb 1903) så da er det jo også riktig at Petter var gift da Maren Johanne ble født.Tusen takk, dette er nok den rette.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.