Gå til innhold
Arkivverket

[#49987] Tyding av faddere til Ester Marie Otelie


Gjest Margaret Schønning Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Schønning Skorpen

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å tyde fadderne (jeg har klart Caper Selleli) til nr.18 og det som står om hjemmedåpen. LenkeMvh Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Hei Margaret! Jeg kan gjøre et forsøk: Frøken Elvira Thomsen Røstad, A? Pedersen Schaar, Elen Pedersd. Hogsti?,Casper Selleli Os, Lensmand/Leonard Sopestad?Hjemmedøpt av Lars Hansen Vidnæs? Ved Helene Pedersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Schønning Skorpen

Takker så mye for svar Vigdis.I FT i 1875 1875-telling for 1845 Folden Kretsnr Herad Bustad nr. Bustad Gardnr Merknad 13 1 Folden 13 Hjærtø nordre 66, 67 Schønnings Gaard Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Kjønn Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Bostatus Hestar Kyr Sauer Svin Bygg Havre Poteter 86 1 1 Edvard Schønning m hf g Skipper og Gaardbruger, Selveier 1838 Eivindnæs Sogn, Ofoten b 1 6 32 2 2 1/2 1 1/2 12 87 2 Marine Schønning k Kone g 1838 Moskenæs Sogn, Flakstad b 88 3 Kristian Schønning m s 1865 Rørstad Sogn, Folden b 89 4 Anna Schønning k d 1868 Rørstad Sogn, Folden b 90 5 Esther Schønning k d 1875 Rørstad Sogn, Folden b 91 6 Augusta Petersen k Tyende ug Husjomfru 1855 Næsne Sogn og Prstgd. b 92 7 Karoline Johansdatter k Fosterdatter ug Hjælper Fosterfaderen 1860 Rørstad Sogn, Folden b 93 8 Elen Paulsdatter k Tyende ug Tjenestepige 1838 Rørstad Sogn, Folden b 94 9 Hanna Johansdatter k Tyende ug Tjenestepige 1856 Rørstad Sogn, Folden b 95 10 Elisabet Hansdatter k Tyende ug Tjenestepige 1848 Rørstad Sogn, Folden b 96 11 Kristen Jenssen m Logerende ug Fisker og Dagarbeider (Jordarbeide) 1850 Rørstad Sogn, Folden b 97 12 Johan Johannessen m Fostersøn 1861 Rørstad Sogn, Folden b 98 13 Ole Hanssen m Fostersøn 1863 Rørstad Sogn, Folden b 99 14 Peder Hanssen m Logerende g Matros og Fisker 1850 Rørstad Sogn, Folden finner jeg Elen Paulsdatter som tjenstepike i samme hus som dåpsbarnet og Augusta Petersen som Husjomfru. Sannsynlig at det er 2 av navnene. Skal prøve å lete mer i FT. Det er mye lettere når en har noe å gå ut fra så takk igjen. Mvh Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Skriften er svært utydelig i kirkeboka, så det ble mange ?, og jeg burde kanskje satt inn flere av dem. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.