Gå til innhold
Arkivverket

[#49994] Hva het Hans Peter Pedersen`s mor?


Gjest Ingar Tukun
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingar Tukun

Kan noen hjelpe meg å finne navnet på tippoldemor? Kristine J Hansen (Bøhler) er født 10/11-1891 i Sørum kirke og konfirmert 16/9-1906 i Sørum kirke. Hennes far het Hans Peter Pedersen født i 1854. Dato??? Hva het hans mor??? Jeg tror hans far het Peder Olsen født i 1826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er noe jeg ikke skjønner. Du kaller barnet for Kristine J. Hansen, men hvor kommer J fra.Og hvem er din tippoldemor, Kaja J. eller Kristine?Iflg. kirkeboka så er Hans Peter Pedersen født i 1844 og ikke 1854.Dette ser ut som familien i 1900, men fødselsår til Kristine stemmer ikke her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Tukun

Min tippoldemor het Kristine Kristiansen født i 1820 i Urskaug. Har ikke dato. Er på jakt etter moren til Hans Peter Pedersen som var født i Næs i Rommerike. Hun var gift med Peder Olsen født i 1826 i Urskov. Er det noen som klarer å finne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingar tukun

Her er det noe som ikke stemmer.Når jeg sjekker konfirmasjonen til Krstine Hansen den 16/9-1906 i Sørum fremkommer at foreldrene til Kristine Hansen født 10/11-1891 er Kaja Janette Kristiansen og Hans Kristian Kristiansen, mens i papirene når hun giftet seg med Alf Edvard Stakkerud den 23/12-1921 i Sørum fremkommer hennes far å være Hans Peter Pedersen bosatt på samme adresse som Hans Kristian. Hvordan finner jeg ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det står ikke Hans Kristian Kristiansen som far ved konfirmasjonen - det står Hans Peter Pedersen: Lenke Altså samme far som ble oppført ved dåpen hennes. Denne dåpen har du allerede fått en link til av Trond Lunde i innlegg nr. 2. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Husk alle kirkehandlinger starter med mannens navn.Lysningen mellom Hans Peter og Kaja Jonette, og her får du mye opplysninger, se høyre side Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.