Gå til innhold
Arkivverket

[#49999] Tyding av kirkebok, Røyken


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Enda en tydning av kirkebok. Gjelder nr.3 Ole Ericsen ????????? og Maria Pedersdatter??????? Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Ole Eriksen, ungkarl, 29 aar, Tienestekarl Maria Pedersdatter, Tieneste Pige 30 aar Forlovere: Hans Haagensen, Biørnetd? og Hans Hansen Heggum. Vielsesdagen: 31 mars 1817 i Kirken. Pagina 687, No. 46 og 47, ligeledes (ang. vaksinasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Ole Erichsen Ungkarl 29 aar Tenestekarl. Maria Pedersd Tenestepige 30 aar.Mvh Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei til dere begge :) Takk for tyding, hadde håpet det sto noe om fødestedet til Ole. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei Mette.Jeg kan si at Ole sannsynligvis er sønn av Erich Olsen Husebyeie gift 1777 med Kari Jensdatter. Det er basert på at Ole og Maria fikk sønnen Even i 1821 og en av fadderne var Helene Erichsdattter Kiekstad. Helene er datter av Erich Olsen Husebyeie og sannsynligvis Oles søster. Ole er født i 1788. Det stemmer jo med aldersangivelsen ved vielsen. Jeg vet ikke hvor Erich Olsen kom fra.Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Jan :) takker for opplysningene. Har lett etter Erick Olsen og Kari Jensdatter i FT 1801, men kan ikke finne de. De kan jo være døde. På FS fant jeg vielsen, 15.3 1777, da står Erick oppført med etternavnet; Olsen Willingstad. Willingstad er en gård i Røyken så da er han antaglig født der. Mvh. Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.