Gå til innhold
Arkivverket

[#50006] Skifte/dødsmelding etter enke Malene Arnesdtr. død i bergen 1824.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Enken Malene Arnesdtr. døde i Bergen 01.05.1824. Hun bodde da hos sin svigersønn Ole Corneliussen.Finnes det noe skifte, evt. dødsmelding etter henne, og hvem er så nevnt der? Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner dessverre ikke opplysninger i dødsfallsprotokollen, men det ble skiftet etter Malene C. Andersdatter, som døde i mai 1824.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for raskt svar.Jeg ser jeg skrev at hun døde 01.05.1824, men det var jo begravelsesdatoen. Hun døde 26.04.1824. Jeg kan ikke se at hun skulle være identisk med Malene C. Andersdtr. men for sikkerhets skyld kunne det vært greit å få vite hva som står i det skiftet du referer til. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet etter Malene Kristine Andersdatter er registrert 13. november 1824 og nevner enkemannen Rasmus Rasmussen og hennes barn fra første ekteskap Sivert 'Salven', 30, og Marie, g.m. Halsten Iversen Storsten, 'Sundelven' på Sunnmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.