Gå til innhold
Arkivverket

[#50007] Helene Baardsdatter,Skjeberg


Gjest Åshild Jensen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Åshild Jensen.

Hei, er det noen som kan finne Helene Baardsdatter født i skjeberg 1813 for meg? Mvh.Åshild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Skjeberg - 1812 - dåp nr. 51.Født 6. aug 1812. Dåp 16. aug. 1812.Baal Madsen og Anne Hansdatter Sætres datter Helene. (Hun er 'ektefødt').Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 3 (1792-1814), Fødte og døpte 1812, side 81. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, er det denne damen du søker?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=90&filnamn=f60115&gardpostnr=178&personpostnr=1135&merk=1135#ovre>LenkeHer står det at Helene har en datter Anne L. Johnsdatter født i Borge. Har funnet dåpsinnførselen i Borge for Anne Louise Johnsdatter, datter av John Fredriksen og Helene Baardsdatter (nr. 48) LenkeDette er vel vielsen med Johan Syversen i Borge i 1848. Her står Helene innført som enke Helene Boelsdatter, født i Skjeberg. Oppgitt alder er 36 år (se par nr. 11) LenkeTror jeg har funnet konfirmasjonen til Helene her (se konfirmerte jenter, nr. 11) Lenke. Hun er i så fall døpt 16.8.1812 og ved konfirmasjonen står det at hun er datter av enkemann Baard Madsen og avdøde Anne Hansdatter. Her er dåpen i Skjeberg, hvor det kan se ut som farens navn er skrevet Baal Madsen(?) (se nr. 51) Lenke. Kanskje derfor det er blitt Baard, Baal og Boel i kirkebøkene…I 1801 finner jeg faren til Helene, Baard Madsen, bosatt på Sæthre i Skjeberg. Han er 10 år gammel og sønn av Mads Baardsen og Marthe Halvorsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Jensen.

Hei Jon Og Grethe. Takk for hjelpen. Det er Helene Boelsdatter som er damen jeg søker. Hun gifter seg med Johan Syversen. Etternavnet er litt forskjellig ser jeg. Veldig takknemlig for hjelpen. Hilsen Åshild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.