Gå til innhold
Arkivverket

[#50013] Eiendommen Bjørge i Elverum. Hvor ligger den?


Gjest Rolf Erik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Erik Larsen

Mine avdøde svigerforeldre Hildur og Pauli Østberg bodde i følge Kirkeboken på Bjørge i Elverum da den eldste datteren Magna ble døpt i 1929 (død 1995).Jeg har forsøkt å oppspore hvor eiendommen Bjørge ligger i Elverum, antagelig ikke veldig langt fra sentrum (Leiret). I Elverum kommune er det etter det opplyste kun mulig å gjøre oppslag på grunnlag av Gnr og Bnr, og ikke ut fra eiendommens navn.Jeg prøver meg derfor her, om noen kan sitte inne med opplysninger om Bjørge. På forhånd takk for hjelpen.Mvh Rolf Erik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Går du til Nyttige lenker og finner Matrikkelutkast av 1950 finner du Bjørge gnr 28 bnr 57, utskilt fra Grindhagen. Det ligger nok i eller ved Leiret, men hvor aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Larsen

Sverre Søgaard; Takk for hjelpen. Ut fra din anvisning og kommunens karthjelp på nettet med bruk av Gnr og Bnr, er eiendommen funnet.Mvh Rolf Erik Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.