Gå til innhold
Arkivverket

[#50019] Foreldre / Besteforeldre til Hans Jensen Vårhus i Ålen


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Er det noen som har begge foreldrene og besteforeldrene til Hans Jensen Vårhus f 1810 g 1831 m Beret Lusie Larsdatter Hallen 1804- ?Det hadde vært greit å vite hvem som er besteforeldre til Hans Jensen Vårhus 1810- også.Står i Rb 5 side 188 at det skal være en som heter Jens Vårhus som skal være far til Hans.Står jo ikke noe årstall på ham.Jeg Har ikke Ålen og Ålbyggen tilgjengelig.ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG MED DETTERMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ustgården Vårhus (b. 2, side 511)Hans født ca 1805, gift med Berit Lusia KuråsForeldre til Hans: Jens Larsen Nordgård (1762-1837 og Kirsti Arnesdatter (født 1771)Foreldre til Kirsti: Arne Olsen (1743-1788) og Marit Olsdatter Kurås (ca 1741-1828).Det står ingenting om Arne Olsen annet enn at han overtok bygselen på gården midt på 1770-tallet. Kanskje han var fra Røros.Gården og folket i 1801:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Marit Olsdatter Kurås var datter av Ole Jonsen Kurås og Dordi Pedersdatter Dalen. Se RB bind 5 side 185. Det sies at de ble gift 1770.I skannet kirkebok finner jeg trolovet 22/4-1770 i Røros Arne Olsen Engesvolden og Marit Olsdatter Kuraasen. Videre: De bleve tilladte at copuleres i Aalen. Caverende: Christen Svendsen Kuraasen og Hans Pedersen Knoph.Jeg finner en passende Arne født i Røros 19/3-1743 med far Ole Jensen Lien. Ole Jensen Lien gift 1737 med Kirsten Arnesdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du kan oppsøke tema 17652.Der er det mye om Lien-slekten. Se innlegg 20 angående Kirsten Arnesdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jens Larsen Nordgård født 1762 var sønn av Lars Hansen Langland (ca 1735-1803) og Anne Jensdatter Grønli (ca 1734-1803). Bygdeboka b 1 side 136: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.