Gå til innhold
Arkivverket

[#50023] Johan Fjeld fra smålenene


Gjest Haakon Sundbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Haakon Sundbø

Jeg har fått et lite oppdrag av en grand onkel ved navn Alf. Han har lyst å oppsøke slekta si, og tror noe av den befinner seg i Askim området. Info han ga meg var dette: Han hadde en bestefar ved navn Johan Fjeld som bodde i Kragerø, som så igjen hadde en far ved samme navn. Denne mannen(altså oldefaren til Alf) kom vist fra smålenene i Askim. Alf har gjerne lyst til å ta en tur for å komme i kontakt med slekta si, så jeg lurer på om dere på dette forumet kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Det finnes en Johan Ols Fjeld med kone og 2 sønner på Skåtø i 1900. Han er født i Haabøl smålenene i 1840.Han har en sønn som heter Johan Anton Fjeld. Er det denne Johan Ols Fjeld du søker familien til?Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haakon Sundbø

Ja. Faren til Johan Ols Fjeld, og om han har familie som nå lever i smålenene området. Tusen takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Jeg finner en Johan August Olsen f. i Haabøl 21.8.1842. Far Ole Ingebretsen Leppestad Vestby og mor Christine Christiansdtr Hadeland. De bor i 1865 på gården Fjeld pl. Holen i Haabøl. De har 5 hjemmeboende barn, men Johan har flyttet. Jeg finner han ikke i 1865 tellinga,så han kan være på sjøen.Det er også en annen Johan Olsen født i 1840, men han har ingen tilknytning til Fjeld, så vidt jeg kan se.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haakon Sundbø

Takk. Er det noen som kan gi meg informasjon om Johan August Olsen søsken? Har du slekt som nå bor i Askim området, og hva heter de? Dette onkelen min lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei!Du finner familien i 1865 tellinga for Haabøl. Gård Fjeld pl.Holen Far Ole Ingebritsen 50 år f.Vestby Prgj. Mor Christine Christiansdtr 45 år f. Hadelands Prgj. Karen P. Olsdtr 21 år Anton Ols 14 år Hans Edv. Ols. 4 år Carl Ols. 6 år Mina Olava Olsdtr 1 år Alle barna er født i Haabøl.Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.