Gå til innhold
Arkivverket

[#50024] Kathrine Madsdatter fra Havrøya ( Grøneng?) Flora kommune


Gjest Tove Ellingsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

Kanskje noen kan hjelpe meg å finne henne? ( Min oldemor ) Jeg har lett i fylkesarkivet over fødte samt søkt i FT men jeg finner henne ikke. Kun ved navn da bestefar ble døpt.LenkeFar til Kathrine het Mads Havrø med bosted Havrøya.Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved dåpen ser det ut som det står Leversund på Kathrine. Blant fadderne finnes en Mads Olsen Leversund. Liversund er en gård i Kinn og i 1900 bor det en Mads Liversund her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=49&filnamn=f01437&gardpostnr=151&personpostnr=982&merk=982#ovre>LenkeMads Olsen og Bolette har en datter Larine Erikka til dåpen i 1878 Lenke, konfirmert i 1893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her var jeg litt rask, du! Ser at Mads Havrø er nevnt blant fadderne. Det er vel ham jeg finner her i Kinn i 1900, med kona Anne og en datter Andrea, f. 1874 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Takk Grethe! Kathrine giftet seg med en Sunde fra Terøya utenfor Florø. Jeg prøver å finne henne i 1900 tellingen. Litt vanskelig denne her. Har lett både her og der ..:-)Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Hille Cathrines søster Anne Sofie Marthea Madsdtr f.1857, er min oldemor, så hei firmenning! Vår felles tippoldefar Mads Henriksen ble født utenfor ekteskap 29.5.1826 på Trettevik (Kinn Ministrialbok A6, s. 166), far Henrik Simonsen og mor Anna Margrethe Bertelsdtr, mens Annela Maria Sjurdtr. er født på Helgås i Naustdal 23.9.1830 Lenke Hilsen Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Aud Marion: Tusen takk for lenken til Katrine i Vevring. Nå vet jeg når hun er født. Jeg forsto ikke helt det andre innlegget ditt.. Mulig jeg har oversett noe.Takk til deg også Carsten. Skal se om jeg finner litt frem i Fylkesarkivet. Litt problemer med å forstørre vielsespapiret.Heisann Toril! Veldig kjekt!!Så tippoldefar fikk et barn til så sent som i 1857, det må jeg si. Nå vet jeg også om han etternavn Henriksen. Jeg må lage meg en oversikt, så jeg ser slektstreet bedre.Kanskje din oldemor har fortalt noen i slekten hvor Kathrine ( min Oldemor ) ble av?Mvh Tove Ellingsund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Det tok en stund før jeg skjønte at Hille Cathrine og Kathrine var samme person. Tenkte at de var søsken, ene født i 1869 og andre i 1870...det var jo ikke utenkelig med så tette barn på den tiden, tenkte jeg da...Jeg ser at jeg har feil opplysninger fra før, da Kathrine skal ha giftet seg med en Sunde fra Terøya...merkelig det her, men hun kan jo ha giftet seg flere ganger.Fikk Kathrine og Johannes barn, så kan det tenkes at de ble født like etter de var gift, så det skal være mulig for meg å søke i kirkebøkene fra årene 1905 osv.Jeg ser også at han var en god del eldre enn henne. Uansett, så har jeg så mye mer å gå på nå. Veldig kjekt.Mvh ToveMvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Se her!! Der fant jeg fødselen til Borghild og Johannes Didriksen het også Sunde! Jeg klarer ikke helt å tyde mellomnavnet til Borghild. Rasmine?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.