Gå til innhold
Arkivverket

[#50031] Nicolai Nilsen og Lovise Alexandersen, Alstahaug


Gjest Brage H. Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Brage H. Pedersen

Leter etter opplysninger om disse personene:- Fiskeren Nicolai Nilsen, f. ca. 1858 i Alstahaug, sønn av Nils Tanke Andersen på Ulvangen (f. ca. 1822) og Dorthea Kolbeinsdatter (f. ca. 1837).- Nicolais kone, Lovise Alexandersen, f. ca. 1859 i Herøy (har ikke funnet noen opplysninger om foreldre, og finner henne hverken døpt eller konfirmert i Herøy).Nicolai og Lovise hadde flere barn, bl.a. datteren Emma (1893-1976). Familien bor i 1900 på Storøvolden i Alstahaug.Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Jeg tror du har funnet feil Nicolai Nilsen.Nicolai Nilsen, f.1860 Ulvang ble gift 1. sept. 1881 i Stamnes kirke (Sandnessjøen) med Jørgine Pauline Bang Andersdtr. f. 1857.[url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060524010080.jpg>LenkeHan er sønn av Nils Tanke Andersen, Ulvang. Her er de i 1900 tellingen; LenkeDin Nikolai er vel fra Herøy, her har jeg funnet giftermålet deres i Herøy kirke 19. okt. 1882 ;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Oida, det var nok feil person ja. Takk for at du rettet opp denne lille misforståelsen. Skal se om jeg kommer noe videre med Nils Benjaminsen og Alexander Johansen.Mvh Brage H. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.