Gå til innhold
Arkivverket

[#50052] Ragnild Pedersdtr f. ca 1799, tjenestepike på Kjernes i Østfold


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

Ragnild gifter seg med Hans Pedersen Kiernæs i 1818, se nr.5: LenkeDet er ikke opplyst hvor hun kom i fra. Jeg kan ikke finne henne døpt i Våler. Er det noen som kjenner til Kjernes familien i Østfold, om mulig bygdebøker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei.Jeg kjenner ikke til Kjærnes fam, men jeg tror dette er konfirmasjonen til Ragnild Pedersdtr. Kanskje den kan føre deg et skritt videre? (Nr. 9) Permanent sidelenke: LenkeMvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Når Ragnild gifter seg står hun jo oppført som Kiernæs, så dette må jo bare være riktig person. Tusen takk til deg Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg finner ingen Peder Michelsen i Våler i 1801, men denne i Vestby LenkeRagnild var vel bare tjenestpike på Kiernæs i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei igjen!Jeg tyder Ragnild Pederdtr foreldre til Peder Mickelsen og Mari Olsdatter. Kan det være at Ragnild Pedersdtr er født i Westbye og at familien flyttet til Våler? Det kan jo være en annen fam., men jeg fant denne i FT-1801 LenkeMvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Til Berit og Solveig, der traff dere nok blink begge to. Fant dåpen til Ragnild her, se 3 avsnitt på h/side: LenkeMen finner ingen av kirkebøkene på inn/utflytta, da hadde vi fått stadfesta om dette er riktig Ragnild, men mye tyder jo på det. Tusen takk til dere begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.