Gå til innhold
Arkivverket

[#50054] Svarverud, Nord Odal


Gjest Ingun Solli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingun Solli

Noen der ute som er i familie med Svarverud i Nord Odal, eller kjenner til denne familien? Har et fint bilde av 4 barn sendt som jule- hilsen i 1915-1916. Bildet er fra fam. Ole Svarverud. De flyttet fra Schatvedt i Fet, min bestemor hadde hilsenen i aldbummet sitt...MVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kristoffersen

Hei. Dersom linken fungerer, er dette gravstenen til Ole J. Svarverud. Født 8.10.1868.LenkeHan var gift med Karen Otilie Arnesdatter fra Skjatvedt i Fet. Født 11.3.1883Dåpen til Ole og Karen finner du i de skannede kirkebøkene for henholdsvis Nord Odal og Fet.Ole og Karens sønn Julius var min onkel, gift med min tante Anna Karoline Kristoffersen.mvh Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingun Solli

Hei... Dette var jo morsomt..... I bygdeboka for Fet står det Ole Pedersen Svarverud.......Det stemmer at han var gift med Karen Otilie Arnesdatter f 1883. Må være riktig person dette. Står mye om familien i bygdeboka for Fet, pluss bilder.......nr.5 side 650. Da har jeg nok barndomsbilde av onkelen din;-)) og 3 eldre søsken... Har også orginalbilde av foreldrene til Karen Otilie.....MVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fredrik Haug

Ole J. Svarverud 8/10 1868 - 21/8 1945 var eldste sønn på eiendommen Svarverud (Nord-Klengerud) gnr. 8, bnr. 3 i Nord-Odal, og han tok over eiendommen ved skjøte i 1922. Ole g m Karen Arntsd. Schatvet 11/3 1883 - 27/12 1976 fra Fet. Barn: 1) Astrid Marie 6/10 1905 - 27/12 1918, f på Skatvet. 2) Kaia Amalie 3/10 1907 - 3/5 1986. Ugift. 3) Julius 6/10 1911 - 5/2 1989, g m Anna Kristoffersen 26/10 1912 - 30/6 1984 fra Skarnes i Sør-Odal. 4) Gunvor Johanne 7/8 1909 - 6/4 1989, g m Ole Farsethås 17/6 1905 - 26/9 1985 fra Farsetås i Sør-Odal. De tok over Svarverud i 1948.Nord-Odal Bygdebok nye bind I side 247.Mvh Hans Fr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kristoffersen

Hei igjen.Vil bare føye til at Oles far ble døpt Peter Julius Torkildsen. Ole vekslet vel mellom å bruke Pettersen ( Pedersen ) og Juliussen som farsnavn. Derfor navnet Ole Pedersen Svarverud i Fet bygdebok.Kilde: skannede kirkebøker Nord Odal 1851-1865, mini, konfirmerte side 127, nr. 13.mvh Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingun Solli

Min famile, Oldemor Augusta Schatvedt, bestemor Elise.... Ja, allt stemmer........ Det bodde to familer på Schatvedt, to brukere av gården. Har mange bilder orginale fra denne familien.... De er fine, synes det var synd å ikke finne rett familie til bildene.MVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Farsethås

Hei Ingunn.Ville bare sende en hilsen. Har fått flere tips om at du har lett etter familien på Svarverud.I dag er det jeg og min familie som bor her. Min oldefar er Ole J. Svarverud, og bestemors navn er Gunvor Johanne(gift Farsethås)mvh Odd Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingun Solli

Hei.. Dette var hyggelig......Jeg har flere bilder av familien din i aldbum etter min bestemor..... Julekort fra din Oldefar og bilde av av fire unger....... Skal kopiere opp noen til deg. Morro å finne familien til bildene.. Din fam og min delte samme hus..... Noen ble muligens gift også.....har ikke sett så mye på det.... Din oldemor var Schatvedt...... Ring gjerne.......du får nr på Email. ingunsolli@hotmail.comMVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.