Gå til innhold
Arkivverket

[#50078] Skrifttyding, Casper Friedrich Pedersen, f. 1718 Skiptvedt


Gjest Harald Søren Storaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Søren Storaker

Kan noen skriftkyndige hjelpe meg med å tolke teksten ved barnedåp 19/11 1718 i Skiptvedt kirke [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7529&idx_id=7529&uid=ny&idx_side=-43>LenkeKva heitte mora? Kan eg finne ut noe om faren Peder Larsen? Kor kom han i fra?Casper døde 1778 som prest i Tveit, Vest-Agder. Lenke Han var min var min tttt-oldefar. Han var svigerfar til Jonas Gill, tema 27522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Fogden Peder Larssen skal være omtalt på side 235 og 242 i: Pihl, Torbjørn, (1940–). 'Offisersslekten Flüg.' NST 34 (1994): 234-250.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Sr. Peder Larsen, Kongl: May:ts foged i dette distrikt /: som ved sin frugtsommelige hustroe var, formedelst Svenskens indfald ved Ørjeu i Marcher flyttet fra sin gaard Grinnestad i Rachestads-sogn, hid til Eng her i sognet:/ lod i dag døbe sit barn her i Schibtved-kirke, med nafn Caspar-Friderich, hvis faddere var: Arne Howalsøn, Westre Hønstved og hans hustroe Gunbiør Erichs Datter sampt Ole Knudsøn Laimb og hans hustroe Maren Christophers Daatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Mange takk til Ketil og Stg!Min tidligere kilde var LDS IGI som gav meg den anonyme Peder Larsen. Nå fekk eg litt historie, det gir litt kjøtt og blod på karen. Da er det spennande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Harald Søren Storaker

Er det noen som har tilgang til NST nr 94 og kan hjelpe meg med et oppslag der?Eg har spurt på biblioteket lokalt, men dei har ikkje kunna skaffe noe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.