Gå til innhold
Arkivverket

[#50091] Er 'min' Samuel en umulig nøtt å knekke.


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Vel. Det står Peder Hansen Sandmark krigare,smeddadreng og pigen Marie Jensdatter. Han født i Eidsvold men opholder sig her i staden,hun født i Jevnaker. Vidner er Hans Pedersen Sandmark,huusmand , og Jens Olsen Huusmand.Ved konfirmasjonen står Husmand Hans Frederik Sandmark og Elisabeth Christine Jahnsdatter. Kan ikke forstå hvorfor hans konfirmasjon er utsatt så lenge. Men jeg har sett andre som og blir konfirmert i 'voksen' alder.Så det kunne forekomme.Stusser nu litt på om han måtte konfirmeres for å gifte seg. Forlovere var Jacob Bergersen ,Smedemester og Ole Holstad smedearbeider. Begge boende på Holmen. m v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takk igjen Terje.Svaret ligger vel hos moren til Samuel, Elisabeth Christine Johansdatter (Hagen). Hadde jeg enda greid å finne ut hvor hun kom fra.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei.Jeg har ikke sjekket kirkebøkene for Jevnaker, siden de ikke er lagt ut enda, men har vært runden med Biri, Vardal og Toten. Nå finnes det mange gårder med navnet Hagen. Det kan også være Elisabeth sitt slektsnavn.Setter pris på alle dine forslag.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.