Gå til innhold
Arkivverket

[#50100] Anders Pedersen f. 1799 fra Namdal


Gjest Per-Olav Broback Rasch
 Del

Recommended Posts

Gjest Per-Olav Broback Rasch

HeiJeg trenger hjelp for å finne foreldre og fødested til Anders Pedersen fra Nummedahls Fogderi (Namdal?). Han ble i 1828 gift i Buksnes, Lofoten, Nordland, men bare oppholdssted er nevnt. Siden Namdal ikke er et prestegjeld (?) aner jeg ikke hvor jeg skal lete. Han bør finnes i FT1801, men der er det ikke bare 1 kandidat. Anders døde i 1852, 53 år gammel. Her er han i de militære rullene for år 1831 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=mi18601806&gardpostnr=10944&merk=10944#ovre>LenkeHar ennå ikke fått svar på samme etterlysning på Slektsforum:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olav Broback Rasch

Har sett på den ja Berit, men er ikke de lapper? Det har jeg ikke sett noe av hittil, men det trenger vel ikke bety noe. Men Namdal er stor, så jeg tør ikke stemple han som 'den rette' enda :-) Har stusset litt over barnene hans sine mellomnavn. Walnum har 3 av barnene hans, som kanskje kan bety noe? Fornavnene er: Olava, Micholi, Henrik, Karoline og Sebina. Kan kanskje hjelpe noen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.