Gå til innhold
Arkivverket

[#50136] Margrete Olsdatter, f.1803/04 i Røyrvik, Husnes, Kvinnherad. Død 1888.


Gjest Gunn Hagen,
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Hagen,

Margrethe Olsdatter var gift med Endre Sjursen (1802-1886). De bodde i Sundsteigen (under Fjelberg i 1801 tell.)Begge ble begravd på Husnes kirkegård. Det er flere aktuelle Ole`er på gårdene rundt Røyrvik (Rørvik)i f.tell. 1801. Mor til Margrete kan kanskje ha hatt navnet Britta eller Bretta ettersom Endre og Margrete døpte datteren Bretta.Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvem foreldrene til Margrete var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Huff og huff, jeg hadde skrevet en masse her, men det bare forsvant da jeg trykket på 'send'.Du mente vel 1865 ft, der er de med to barn Britha f. ca 1831 og Sjur f. ca 1833. Ser og at de har flere andre barn: Ole 1836, Lars 1841; Endre 1844, et dödfödt barn 1847.Det mest vanlige var vel å kalle opp farmor og farfar först.Jeg leita og i kirkebökene for Fjellberg (ligger skannet her) fant ingen Margrethe Olsdtr som konfirmert, men derimot fant jeg en Mangella Olsdtr med foreldre Ole Siursen Svalland og Anna Olsdtr. Jeg husker ikke året i hodet, men det passet slik noenlunde.Fant og dette paret gift i Fjelberg i 1804.Det er mulig at jeg har oversett noe, men du kan jo sjekke disse skanna kirkebökene selv.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Hagen

Mange takk både til Kjellaug og Elin for god hjelp. Margrete ble nok konfirmert i Kvinnherad ettersom Røyrvik hørte til den kommunen. Den skannede kirkeboken i det aktuelle tidsrom (1811-1835)har bare konfirmanter fra 1822 og utover og da var vel Margrete konfirmert. Så var det Ole (Olav)og Britte som var foreldre til Margrete, men å finne de rette var ikke så enkelt for meg. Enda en gang takk til gode hjelpere! Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.