Gå til innhold
Arkivverket

[#50151] Marte Knutsdtr Øvrebø, f. ca 1787 i Jølster


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hun blir gift med Ole Johannessen Øvrebø (f. ca 1794) i 1818: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=joelstvi&gardpostnr=1374&merk=1374#ovre>Lenke FT 1825: LenkeFT 1835: LenkeEr det noen som kan hjelpe meg med hennes foreldre?Ole Johannesens foreldre tror jeg er Johannes Nilsson Øvrebø som må være död för 1801 og Anna Olsdtr Fuglehaug. FT 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

I linken din til den andre Marthe i passende alder finner jeg bare denne Marthe Knudsdtr Lenke men hun er kun 5 år i 1801. Iflg linken din til FT 1825 og 1835 er Marthe da hhv 38 og 49 år og det utelukker vel hun som var 5 år i 1801 ?Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feil lenke, det skulle være denne, hun er 13 år: LenkeDet er og en som er 19 år, men hun blir nok for gammel!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tusen takk for bekreftelsen, så var det rett Marte Kjell hadde funnet.For en trist skjebne!Jeg tror nok at jeg har en del av hennes forfedre, men nå gjelder det å finne mellomledda, skal sjekke dette ut seinere i kveld.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da har jeg kommet fram til fölgende her dersom noen kan sjekke, jeg er ikke sikker på at det er rett:1. Knut Crispinussen Saarheim f ca 17512. Crispinus Mikkelsen Saarheim ca 17233. Agathe Hansdtr Dvergsdal (hvem var hennes foreldre? Jeg finner ingen som passer)4. Mikkel Simonsen Saarheim ca 16915. Synneve Larsdtr Nedrebö (hvem var hennes foreldre? Jeg har en Lars Jensson Nedrebö i min data, f. ca 1654, men finner han ikke gift)8. Simon Mikkelsen Saarheim ca 1656-16969. Berit/Bergitte Eliasdtr Svidal ca 1657- d. etter 169616. Mikkel Simonsen Saarheim ca 1626-166917. Johanne Hansdtr ca 1634 -ca 1700 (fra Danmark)18.Elias Mikkelsen Svidal ca 162932. Simon Mikkelsen Ystad ca 1604-165333. Anne Pedersdtr Saarheim ca 1600-167566. Peder Nilsen Saarheim67. Kari Tollefsdtr (eller var det Dorte Sandal? I fölge Lampe var Anne datter til Kari) Dernest gjelder det kona til Knut Crispinussen Saarheim, Marte Mortensdtr Stöfring f. ca 1754, henne står jeg og i stå med og finner ingen passende kandidater til hennes foreldre.Har ikke hatt tid til å sjekke om det har vært innlegg her för om henne. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Agate Hansdatter Dvergsdal var datter av Hans Hansen Dvergsdal (1704-1758) og Marte Olsdatter.Synneve Larsdatter Nedrebø var datter av Lars Jensen Nedrebø og Mari Crispinusdatter Sandnes.Marte Mortensdatter Støfring var datter av Morten Andersen Støfring (fra Hornes i Førde) og Ragnhild Knutsdatter (fra Kusslid i Førde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Ragnhild Knutsdotter fra Kusslid er datter av Knut Johannessen f.kr. 1662, truleg fra Berg i Jølster, død 1742. Han var brukar av Kusslia - br. 4 Instetunet fra ca 1700-1742.Knut gift først med ei Ragnhild Pedersdotter død 1724. Truleg den same Knut som ble gift i 1728 med Marta Jensdotter Refsneset. I tilfelle måtte denne Knut være ein særs vital kar, som kunne få så mange born i so høg alder.Born av andre ekteskapet:a. Ragnhild f. 1728 gift med Morten Anderson Hornnesb. Johannes f. 1730c. Torgeir f. 1733d. Jens f. 1735 til Viae. Erik f. 1738Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Knut Johannessen var nok i utgangspunktet fra Myklebust i Jølster, og sønn av Johannes Knutsen (død 1686). Han giftet seg til Berg med enken Kristi Andersdatter (død 1697), og fikk to barn med henne. Så drog han til Kusslid i Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette var hyggelig å komme hjem til! Hjertelig takk til dere begge.Et spörsmål angående Mari Crispinusdtr Sandal (9)Hun var vel datter til Crispinus Tollefssen Sandal?Jeg har og folk fra Dvergsdal i min data, men ingen Hans som kan være far til Hans Hansson Dvergsdal (1704-1758), jeg har kikka i ft 1701 uten å finne en kandidat til far hans der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Agate Hansdatter Dvergsdal var datter av Hans DANIELSEN Dvergsdal (1704-1758), gift 1720 med Marte Olsdatter Myklebust. I skiftet etter Hans Danielsen Dvergsdal i 1758 nevnes Agate, g.m. Crispinus Mikkelsen Sårheim.Mari Crispinusdatter Sandnes var datter av lensmann Crispinus Tollefsen Sandnes (død 1677) og Magdalene Sakkariasdatter.Og det er enda en linje tilbake til lensmann Crispinus Tollefsen her: Knut Johannessen Myklebust/Berg/Kusslid var sønn av Johannes Knutsen Myklebust og Marite Crispinusdatter Sandnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tusen takk for raskt og fyldig svar! Du snakker meg om at verden er liten, mine to svogre er nå blitt 8-menninger-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På FS finner jeg en Marthe Olsdt Myklebust födt i 1702 med foreldre Ole Nilson Myklebust og Marete Torgiersdtr: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=27937262&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeDette paret finner jeg gift i 1697: LenkeMen i 1701 finner jeg to Ole Nielsen på Myklebust:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.