Gå til innhold
Arkivverket

[#50152] Har noen adgang til orginal FT1900 for Skjeberg? Bosted Alette Hermansdatter


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren
LenkeI digitalutgaven er bopel angitt til Bensmyr løkken. Jeg lurer på om ikke det korekte er Brusemyr løkka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kay Olav Winther d.e.

Hei, Bjørn-ErikI den trykte utgaven som Skjeberg Historielag har laget, står det Brusemyr-Løkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei og takk! Da stemmer det også med gårds og bruksnummer. Det gjelder vår felles Alette og hennes bopel i FT1900 skjønner du Kay Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kay Olav Winther d.e.

Hei, Bjørn-Erik.Ja, jeg dro kjensel på Alette Hermansdatter Winther og nærfamilien hennes. Hun er, som vi vet, av samme Wintherslekten som jeg er. Jeg prøver meg med et nytt framstøt for å kaste lys over Winthernavnet.Alette er datter av Herman Christiansen Winther som er bror av min tippoldemor Anne Oline Christiansdatter Winther. Foreldrene til Herman og Anne Oline hette Anne Eriksdatter og Christian Olsen.Hvis det er noen der ute som som kan kaste lys over hvem av foreldrene som har hatt med seg navnet Winther inn i familien, vil jeg bli meget glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.