Gå til innhold
Arkivverket

[#50166] New York City; Birger Andreas Martinussen/ Berger Andrew Martinsen


Gjest Olav Revheim Martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Revheim Martinussen

Still currently researching my grand uncle, Berger Andrew Martinsen Searching for information regarding a wife or possible descendants of Berger Andrew Martinsen. He was borned in Norway October 29, 1893, was a seaman all his life. He became an US citizent aprox 1942, and he lived on Fulton st, Brooklym and leter on Church Street, Massapequa, Nassau County, New York and died 0ctober 1979. He was the son of Harald and Petra Martinussen of Bergen, Norway. Searching for ANY information regarding his grave and maybe who was mentioned around his funeral We have been looking for descendents and /or caretakers for a long time.

bilete2826.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I guess you already have ordered a copy of his SSDI certificate?Name: Berger MartinsenSSN: 451-22-6033Last Residence: 10007 New York, New York, New York, United States of AmericaBorn: 29 Oct 1893Last Benefit: 11758 Massapequa, Nassau, New York, United States of AmericaDied: Oct 1979State (Year) SSN issued: Texas (Before 1951)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Martinussen

Hei Torp:Joda, jeghar sett disse attestene, jeg har også bestilt kopi of his SSDI certificat, det resulterte i at de$ 15 ble returnert med melding om at opplysningene var sperret; DET er DILEMMAET !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Prøv å legge inn spørsmål om obituary (nekrolog)i debattforum på Rootsweb (www.rootsweb.com) eller lignende fora.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ang. obit i N.Y. Eg har i ca. eit år no prøvt å fått 'has' på ein som døydde i Brooklyn, N.Y. 1949.Eg har prøvt det som er å prøva(dei har _strenge_ reglar i N.Y. for utlevering av Death cert/marr.license) deriblant obituary.Og det eg har fått opplyst(frå ein av dei mange kontora eg har vore i kontakt med) er at å få ein nekrolog inn i ei avis er svært dyrt i N.Y., dessutan er det nesten umogeleg å finna visst dei har lagt inn noko. Det er kanskje ikkje så rart, i millionbyen..Men sjølvsagt, det er verdt eit forsøk :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Hei Mariann!Dette var 'godt' å lese: Vi har vært utsatt for nøyaktig det samme. Jeg har jobbet med 'vår' Birger således i MANGE år, uten resultat. Har forsøkt ALT: Offentlige kontorer i mangetall, Sjømannskirken, norsk-amerikanske aviser i Brooklyn og NYC, norske instanser, konsulatet, osv. - you name it. Tenkte på om gravplassene har samme oversikt som oss her hjemme, forsøker kansje og maile noen av dem , men disse er det urimelig mange av i NYC... Får du napp med ditt problem må du tipse meg hvordan du klarte det !!mvhOlav M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Eg var så 'heldig' at kona til den som eg leitar etter info om døydde i 1944, og for det året er opplysningane frigjevne, så hennar Death-cert bestilte eg frå den sida som eg har laga link til under. Når eg ringde til gravstaden der ho er gravlagt spurde eg etter han og, og han var død 20.07.1949. Der stoppa det opp!!Men no har eg vore i kontakt med desse her, og dei seier at dei skal prøva å finna ut om det kanskje går an å få verifisert at det er den 'rette' mannen eg har funne (for _det_ er det eg leitar etter), det kan eg berre få vita gjennom vigselsattesten eller dødsattesten, sidan det ikkje fans noko SSDI rec på den tida(men kanskje dei har ein annan ide).Di utfordring er å finna ut om det fins etterkomarar, men det kan vera desse folka kan hjelpa deg.Men det kostar pengar altså :-) http://progenealogists.com/Venleg helsing Mariann. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiMå bare spørre om noe ang.kopi av SSDI. (2) og (5) Er det nytt nå at opplysningene er sperret ? Jeg har bestilt kopi av SSDI og fått for døde 1996 og 2002 Dette bestilte jeg fra siden til Rootsweb og betalte 27 dollar stkMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg veit ikkje, men sidan NY har desse utruleg strikte lovane, så kan det vera at SSDI rec for NY er sperra?Ved å sjå på registreringskortet til 2.verdenskrig, så kan det sjå ut som han fortsatt er ugift, det ser ut som det er ei jobb adresse, han gjev opp som 'pårørande'?Viss du ser på denne linken: LenkeNår eg klikkar på linken, får eg ikkje noko meining ut av det, men når du ser på den andre lina i den fyrste linken, det står noko om 'maritime', kanskje det er eit slags forsikringsbyrå?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Glemte å skrive at de jeg fikk kopi på bodde i Brooklyn NYTror Olav har prøvd å bestille death certificat,men det er nok sperret når det er så nytt Det stemmer med prisen 15 dollar også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ja, det har du rett i(at det sikkert var death cert), men han får vel ingen opplysningar om evt. etterkomarar frå SSDI card.No skal det seiast at eg har kun bestilt SSDI card ein gong, men det står kun namnet på foreldra, adressa og jobbadressa hans, ikkje på kona til vedkommande.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Det er riktig: Det jeg kun i grunnen leter etter nå, er hvor Berger er begravet. Det blir vel ikke lett å finne ut siden det er veldig mange gravplasser i NYC. Lurer på om man har de samme oversikter på eventuelle 'gravplass-kontorer', slik som hos oss...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Hei DHT! Jeg har lett etter de adressene du sendte meg, men fant dem ikke; Takk ! Nå må jeg tråle disse listene.Til dere som har antydet at han ikke evar gift - så er dette riktig. I 1942 oppga han NMU (National Maritime Union, et forbund for sjøfolk)som nærmeste pårørende, men etter det jeg forstår på dem er deres arkiver fra det tidspunkt makulert - eller befinner se på ett eller annet arkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Tusen takk DTH.Gi meg gjerne flere kilder - disse var interessanne !!mvh OlavM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Olav Martinussen

Hei!Derfra har jeg mottat et fornuftig svar; Men også de stilte seg uforstående til hvorfor ikke New York ville 'frigjøre' opplysninger som om hvor vårt familiemedlem er begravet ... Anyway; Takk for tipset !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.