Gå til innhold
Arkivverket

[#50167] Folldal,Lesja 1800 tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg har et par, Thore Olsen Hovden og Anne Pedersdatter i Folldal. I kirkebøkene finner jeg et barn Ole Thorsen f. 08.10.1813, og så et barn til, Gyda Thoresdatter i 1822, men har ikke klart å finne noen i mellom der, og det syns jeg er merkelig. Thore og Anne skal ha giftet seg 26.03.1812 i Lesja. Kan noen hjelpe meg med dette mysteriet, og evt finne foreldre på Thore og Anne så jeg kommer videre bakover? Tusen takk! Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sissel Holte

Hei. På www.arkivnett.ol.no finns deres vigsel. De giftet seg som du sier den 26.3-1812 i Folldal kirke.Brudgom Tore Olsen Hovde, brud Anne Pedersdatter Lonen. Forlovere Peder Lonen og Arnes.... yrke Stiger??Fant ei Anne f.31.3-1778 döpt 8.4-1778 i Folldal kirke. Foreldre Peder Erichsen Lonnen og Ragnild Olsdatter. Kanskje verdt og sjekke denne? Ei Anne til med samme foreldre f.21.2-1776 , döpt 17.3-1776 , da står det Loen som bosted på foreldrene.Mvh Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sissel Holte

Hei. Jöda Thoresdatter Hovde f. 22.1-1822, fikk attest for utflytting. Flyttet til Thnd. ( Trondheim). Attest 1/6-1847.Fant også dette: Folketellingen 1801 for Lessöe, Övre foldals sokn. Se på gard Lonen.Mvh Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.