Gå til innhold
Arkivverket

[#50181] Hjelp til å tyde kirkebøker


Gjest R Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest R Gulbrandsen

Hei, jeg sitter nå og klør meg i hodet over en kirkebokoppføring fra Hurum - Jeg begriper rett og slett ikke hva som er blitt skrevet, og håper noen av dere kan hjelpe meg!Innflyttede i Hurum 1826, nr. 17, Karine Ellefsdatter: Lenke - hva i all verdens jord og rike er ført opp under 'haandtering' og 'anmerkninger'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jeg tror det står dette: Karin Nilsdtr. 25 aar gl.Tjenestepige , fra Sande sogn, fra gården Solberg. Attest fra prost Ottersen i Sande, dat.23 julie 1826,?????? ved konfirmation den 17 oktober 1824. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Hvis det var nr. 16 du mente, tror jeg det blir omtrent slik:16 Karine Ellefsdatter 23 1/2 Aar gl Tienestepige fra Røgen ' Wed Pastor Bøges attest dateret 15 Augusti 1826 hun er døbt i O--- kirke(?) 20 Februarii 180(3?), confirmeret i Røgen (Kirke?) 5te Søndag efter Paaske 181(9?) og sidste gang Communiceret 9de December 182(0?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Karine Ellefsdatter er nr. 16. 'Haandtering': Tjenestepige. 'Anmerkninger': Med Pastor Crøgers Attest dateret 15 Augusti 1826, .. er døbt i ........180?,confirmeret i Røgen(?)kirke 5te Søndag efter Paaske 1817 og skal.................Det ble noen ord jeg ikke klarte å tolke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R Gulbrandsen

Tusen takk for all hjelp - det gikk litt fort i svingene med nummereringen min - beklager så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.