Gå til innhold
Arkivverket

[#50187] Opplysninger om Gustav Adolf Gulbrandsen?


Gjest Roar Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Gulbrandsen

Jeg har gjennom lengre tid prøvd å etterlyse opplysninger om min biologiske bestefar. I dåpsprotokollen til far står det at bestefar het Gustav Gulbrandsen, at han var født i 1891 og at han arbeidet på Linløkken. Far het Gustav Arnold Gulbrandsen f.23.01.1911 og mora hans het Karen Oline Olsdatter Madsen. Gustav og Karen var ikke gift. Karen gifta seg seinere med Albert Johansen f.16.01.1916 og reiste til Oslo.Jeg vet at far fant ut av hvem so var faren hans. Det foreligger et brev fra Hilda Råholt datert 22.03.35 der hun avtaler å møte far på Stortorvet i Oslo. Jeg tror det var ved dette møtet han fikk opplysninger om sin far.Det foreligger noen fotografier, her vises ett som sansynligvis er tatt mellom 1936 og 1938. Det ser ut for å være tatt foran det gamle Stensby sykehus. Far er nr. 2 fra venstre antagelig mellom to halvbrødre og min biologiske bestefar til høyre sammen med sansynligvis hans kone.Trond Lunde opplyser at han har funnet tre som heter Gustav Gulbrandsen som levde i perioden 1890-1961:Gustav Gulbrandsen, født 05.01.1891, død 17.08.1973. Bosatt i Drammen, ektefelle Astrid K.Gulbrandsen f.05.01.1894 død 13.05.1976 Gustav Adolf Gulbrandsen f.10.10.1892 død 12.05.1970 bosatt i Oslo, enkemann da han døde Thoralf Gustav Gulbrandsen f.06.07.1891 død 08.11.1961 bosatt i Borre, gift da han dødeJeg fant en annen (som jeg ser på som mest sansylig av disse) som het:Gustav Adolf Gulbrandsen f.09.11.1892 på Nes i Romerike sønn av Gulbrand Olsen Kollerud og Anette Josefine Johansdatter. Det ser ut for at denne Gustav Adolf har vært gift med ei som het Karen. I familysearch til The church of Jesus Christ of latter day saints står Karen oppført 2 ganger: spouse Karen og spouse Karen Otilie Hagen.Jeg har leita ganske mye både i Akershus og Oslo for å prøve å finne giftermål og barnefødsler knytt til Gustav Adolf Gulbrandsen for å se om det harmonerer med det jeg ser på fotografiet, men uten positivt resultat.Kan noen hjelpe med opplysninger som kan bekrefte eller avkrefte? _________________

bilete2831.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Du skriver ikke noe om hvor dette skjedde i 1911.Høyst sannsynlig ble det reist sak ang. barnebidrag. På statsarkivet finner du nok sakspapirer og dokumenter om denne saken. Bidragsprotokollen avslører nok barnefarens identitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Gulbrandsen

Min far var født på Eidsvoll. Jeg visste ikke at det var bidragsplikt på den tida. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.