Gå til innhold
Arkivverket

[#50190] Bredine Eriksdtr f 1827 i Ramnes Vestfold


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Bredine blir født 28.10.1827 på Aarevold i Ramnes. Av kirkeboka Ramnes mini 1813-40 s 147 blir hun hjemmedøpt 18.11. Foreldre er Erik Mathiasen og Maren Olsdtr. Her står mer enn som så,men kan ikke tyde det!? Kan noen hjelpe meg med å tyde dette? Tror hun er født uekte,men er ikke sikker. Mulig hennes far er den Erik som i 1865 er på Bjuvne i Ramnes og gift med Inger Kirstine? De ble riktignok gift i 1823, men et 'sidesprang' av Erik er vel ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til kirkeboksida her, så du kan lettere få noen til å tolke hva som står: Lenke 2. side nederst : Jeg leser fars navn til Erik Mathiesen , mor Mari Olsdatter, og faddere: Mari Larsdatter, Lars Olsen, anne Olsdatter, Ole Olsen, Ole Ellevsen.Det er vel det utydelige som står skrevet i første rubrikk etter Bredine navnet du lurer på?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

'Hjemmedøbt s. D. af Jordemoder Anne Krøglie, Daaben confirm. i Wivestad Kirke d. 18. Novbr.'Foreldrene er 'Ind.' (inderster) på Aarevold.Det er ingenting som tyder på at foreldrene ikke var gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er det muligens denne Erik Mathiasen du lurer på Lenke kan være faren?Hvorfor tror du at Bredine skulle være født utenfor ekteskap?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Erik Mathisen fra Onsøy og Maren Kistine Olsdatter fra Bergan under Aarevold ble gift 16. september 1827:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.