Gå til innhold
Arkivverket

[#50198] Fejl i Strømsø Ministerialbog 1752-1791


Gjest Tom Brøndsted
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Brøndsted

Den scannede Strømsø Ministerialbog 1752-1791 indeholder kun fødte og døbte 1752-72.Men ifølge den scannede indholdsside Lenke bør der være langt mere i denne kirkebog:døbte+introducerede 1752-91ViedeBegravede 1752-87publ.absolverede 1752-66Begravede 1787-90Statistiske oplysningerOplysninger om præsterne Er det ikke en fejl?Når jeg bladrer frem til sidste side får jeg dette: LenkeAltså en billedfil der ender på ....571.jpg. Men jeg kan ændre dette navn i browseren og komme helt frem til 620.jpg: Lenke med fødte 1783.Ret mystisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Du finner de døpte for årene 1773-1783 i kirkebok 1748-1774! Det ble meldt fra om denne feilen allerede i mars 2007 (se tema 48285) men det ser ikke ut til at det har hjulpet noe. Feilen er der fremdeles.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Brøndsted

Tak Else. Men fejlen er lidt mere 'alvorlig' end beskrevet i 48285 (som jeg havde overset!).Alle de andre oplsyninger (begravede osv) er slet ikke med. Se registret: LenkeSpecielt er jeg interesseret i en begravelse 1763 samt at læse oplysningerne om præsten Mads Outzen, der tiltrådte ca. 1725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Tom og ElseTakk for tilbakemelding. Systemansvarlig er klar over denne feilen, og den vil bli rettet om ikke alt for lenge. Resten av kirkeboka vil bli indeksert så fort dette rettingsarbeidet er gjort. Samme svar er også skrevet inn i tema 48285. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjenFeilen i Strømsø MINI I 9 er idag rettet, resten av boka er blitt indeksert og kommer dermed ut i ny versjon på nettet i løpet av natta. Samtidig ble også de feilutlagte døpte for 1773-1783 (som tilhørte MINI I 9) i boka for Strømsø MINI I 8 fjernet.Samme svar er også skrevet inn i tema 48285. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Brøndsted

Tusind tak! Det var hurtigt reageret! I øvrigt storartet projekt med de scannede kirkebøger.mvh Tom Brøndsted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.